Během výukového programu Mnich jako renesanční člověk se naši sedmáci stali na hodinu a půl mnichy žďárského kláštera. Vybrali si ze svých řad opata, ve skupinách řešili pomocí exponátů, audioprůvodce, písemných pramenů a paní lektorky různé úkoly:
* hledali na mapě Citeaux, kam se měl vypravit jejich opat, počítali, jak dlouho bude jeho cesta trvat, připravili mu seznam potřebných věcí
* seznámili se s uměním cisterciáků, se stavbou a výzdobou jejich kláštera, s materiály, které se používaly na vytvoření soch, sami sošku modelovali
* zkoumali nové renesanční objevy v oboru lékařství a botaniky, osvojovali si účinky magických bylin, doporučovali je ostatním
* přemýšleli, jaké překážky museli mniši při cestách překonávat, stavěli maketu mostu přes propast.
Žáci tak poznali klášter jako samostatnou hospodářskou jednotku, místo modlitby, vzdělanosti a mnichy jako renesanční lidi.
Všestrannost renesančního člověka nám pak ukázala a potvrdila na výukový program navazující výstava Leonardo da Vinci, která umožňuje pohled na Leonarda jako umělce, inovátora, inženýra, matematika, biologa, anatoma. Na výstavě si děti neprohlížely pouze exponáty, ale měly možnost zkoušet, hrát si, objevovat.